Arhiva revistei literare Faleze de piatră

Spune, cine ești? / Tigrul de hârtie

Posted in Poezie by Hopernicus on 22/07/2011

 

Spune, cine ești?

 

 

 

 

 

 

 

Am calculat distanţa care mă separa

 

de agresor şi am descoperit

 

că eu nu mai eram eu,

 

eu eram agresorul meu..

 

 

 

 

 

.

 

Cineva spune – noaptea

 

este un lighean plin de sânge.

 

Altul îşi decapitează  părinţii în somn.

 

Nu am înţeles bine ştirea,

 

cine era în somn?

 

 

 

 

 

A curăța masa

 

cu o ramură de liliac.

 

Oribil.

 

 

 

.

 

 

 

Clădiţi-vă cetate în văzduh,

 

împrejmuiţi cu zid

 

văzduhul roşu,

 

iar mijlocul să-l întăriţi cu propriul trup,

 

cum n-a mai fost cetate-n lume.

 

 

 

 

 

 

 

Făptură ieşită din întuneric,

 

de unde vine oricare turburare,

 

nu eşti nici pasărea

 

născută din cenuşă,

 

nici înger decăzut din drepturi,

 

dar spune, totuşi, cine eşti?

 

 

 

 Tigrul de hârtie

 

 

 

 

Scriu pe un tigru de hârtie,

Viu sunt doar eu, tu – viorie,

Eu sunt baston, tu joci boston,

Vom coborî în Maelstrom .

Vom coborî c-un semiton,

Apoi încă unul, până la brâu,

Ne vom iubi în lanul de grâu,

Vom sta de veghe, poate s-o naște

Pruncul pe care-l visam de Paște.

Pruncul – poemul scris pe hârtie,

Tigrul e dragostea noastră târzie.

 

 

autor Boris Marian                    

Tagged with:

Comentarii închise la Spune, cine ești? / Tigrul de hârtie