Arhiva revistei literare Faleze de piatră

Anunţul de înfiinţare al revistei ”Faleze de piatră” ( dec. 2009 )

Posted in numarul 37-38 ( noiembrie-decembrie2012) by Hopernicus on 12/12/2012

Darul Sfântului Nicolae către iubitorii de proză

O noapte întreagă am tot umblat prin paginile voastre sperând că voi găsi, fie și numai într-o singură fereastră, o umbră lustruită de ciubote.
Micuțele ciubote!
Dar n-am găsit! și supărat pe mine însumi mai mult decât pe voi, că n-am știut un an întreg a însămânța în voi speranța, am smuls din pânza unui pictor această ponosită, șleampătă pereche. Unora le va veni ca unsă, altora posibil să le fie cumva prea strâmtă. Dar orișicum ar fi, eu zic că tot se merită perechea să fie încercată.

Nu am mari daruri și foarte greu îmi este să împart la toți urmând măsura dreaptă. Apoi mai e ceva… citind la voi pe poartă ‘republica’, sincer să fiu m-am cam temut să nu fie vorba de o farsă. Prea sună zgomotos și plin de fală pentru un grup de cetățeni așa…lipsiți de ghete. Dar cum și sfinții cât sunt ei de sfinți, în treburile artei nepricepuți s-au dovedit adesea, vă las în dar acest contur de carte:

http://falezedepiatra.net/
( structura viitoarei reviste – deocamdată în mediu virtual – a rețelei Cititor de Proză, primul număr la sfârșitul lunii decembrie 2009 )

De voi găsi după un an această carte închegată și răsfoind mă veți convinge, că fie numai și în artă, puteți cu adevărat să vă iubiți aproapele și renunțând la tot ce înseamnă trib și individualism feroce nu vă veți simți nici o secundă sărmani neîndreptățiți, ei bine atunci, altfel de daruri Sfântul Nicolae o să poarte.

Și vă mai las de-asemenea întru ajutor aceste vorbe, pe care tot le port de zeci de ani la pieptul meu :

“am oroare de animalul din noi când se ambalează în folosul său.”
(Panait Istrati )

și

“Ce am eu de spus Umanității? “
(Mihail Bulgakov)

 

Să fiți iubiți și să păstrați cu grijă ciubotele lăsate în dar !

06 Decembrie 2009

Tagged with:

Comentarii închise la Anunţul de înfiinţare al revistei ”Faleze de piatră” ( dec. 2009 )