Arhiva revistei literare Faleze de piatră

Poeme de Yigru Zeltil

Posted in numarul 37-38 ( noiembrie-decembrie2012) by Hopernicus on 10/12/2012

exercițiu de plutire

dacă mă veți zări vreodată
printr-un club ori cafenea
să știți că sunt efemer

întotdeauna mă așez
lângă ieșire
și admir pereții
ca un tablou minimalist
până ce vine chelnerița
și pac! meniul
mă prefac interesat
limba mea plescăie fără mine

când ea se retrage
îmi scot aripile de la naftalină –
va începe o nouă vânătoare
după cai verzi calzi ca pâinea caldă

 

 

fântâna cu multe mirodenii

graba e o doamnă în papuci
dansând pe strada diamantului
unde curcubeul sforăie

îmi vinzi și mie un greier electric? stai liniștit.
am rezolvat problemele cu drepturile de reproducere.
mâncarea? stai liniștit. am găsit o fântână
unde curgea hârtia
cam piperată dar merge
ține la tăvăleală

 

 

armonie printre buruieni

mâna mea a crescut cât o fată de căpcăună.
soarele a făcut un zgomot puternic –
șșșșș e cineva?
am bătut în ușă
și mi-am lăsat papucii la intrare
ca niște animale de pluș în țara animalelor de pluș

cât de frumoasă e noaptea
când îți intră în sânge
și plutești tiptil prin Veneția

 

autor Yigru Zeltil

Tagged with:

Comentarii închise la Poeme de Yigru Zeltil

