Arhiva revistei literare Faleze de piatră

Anotimp sufletesc / Trăiesc în privirea ta / Oftat închis în auz, autor Renata Verejanu

Posted in numarul 37-38 ( noiembrie-decembrie2012) by Hopernicus on 08/12/2012

 

în memoria mamei Ana

 

 

Așa senină ploaie am văzut o singură dată:

Ascunsă de copii, plângea în sine mama…

Și zarea înalt aprinsă de-atunci e înlăcrimată,

Și plânge uneori fără să-și deie seama:

Ce anotimp domnește în vorba omenească,

Și cum se simte spicul în ochi-aprinși rodit?

Nereținându-și jalea,

fulgerul trimis e să lovească

Cerul sufletesc de nori răutăcioși acoperit.

Așa senină ploaie… dar uite că nu trece,

Ci în dureri adânci pâraiele-și revarsă,

Și îmi rănește graiul dansul ei cel rece –

Și eu, copil naiv, o tot adun în plasă,

Așa cum ochii mamei îi tot adun în mine

Cu tot ce au văzut în viața lor frumoasă, –

Dar ochii părintești, în loc să mă aline,

Mă izgonesc în ploi, să fiu mai sănătoasă.

 

Trăiesc în privirea ta

Eu trăiesc în fereastra închisă de obloane

Să nu vadă cerul că-s eu către drum.

Timpul mă împinge, flămând de coroane

Crescute pe dinlăuntru a tot ce îţi spun.

Inima zilei deschide a sa carte

La pagina scrisă de acum un an,

Si crede că-s mănunchi de glume curate

Neimportante pentru vre-un plan.

Ci eu trăiesc în fereastra ta, vis devreme,

Soarele întinde umbra-mi pe pereţi.

Nenumărate patimi cearcă să te cheme –

Să nu fugi de-acasă, cer de dimineţi.

Eu trăiesc în fereastra ta, şi când e noapte,

Şi-n corp îmi dă năvală gândul tău, senin:

Nu lăsa privirea să-mi ducă anii departe

Că-n geamul tău deschis pot să nu revin.

Oftat închis în auz

Mi-am turnat vorbele în palme, poftiţi:

Voi, patru anotimpuri flămânde de mine,

Serviţi.

Istovită de anii mei, nu încap în nici o oglindă

A celor patru zări; ca focul în lemne

Surâd blândă.

Oftatul, din suflet eliberat, s-a închis în auz,

Nu-l goneşte nici o rugăciune, nici o sudalmă –

Preludiu confuz.

M-am răspândit ca un zbor neterminat

Din casă în casă, din palmă în palmă –

M-am înălţat

În numele de Mamă.

 

 

autor  Renata Verejanu

pictura Constanta Abalasei-Donosa

Tagged with:

Un răspuns

Subscribe to comments with RSS.

  1. Alina said, on 29/12/2012 at 1:09

    Felicitări pentru poet, pentru pictor, pentru revistă… La Mulţi Ani! cu noi realizări, cu noi prieteni, cu noi poeme, la fel de frumoase şi filosofice…


Comentariile sunt închise.

