Arhiva revistei literare Faleze de piatră

…astăzi blidarul /…astăzi masa /…astăzi nimic , autor C.Macovei

Posted in numarul 37-38 ( noiembrie-decembrie2012) by Hopernicus on 08/12/2012
La o frumoasa aniversare se vine cu daruri scumpe de litere alese dar traista mea nu e pe masura bucuriei acestei sarbatori.  Am atasat doua documente din care am sa va rog sa culegeti doar ceea ce credeti ca poate ajuta si nu strica aceasta sarbatoare.
In speranta ca pot ajuta macar cu o caramida la aceasta frumoasa zidire va urez mult succes pe mai departe.
La buna auzire si „Sarbatori fericite!”.
Cu stima al dumneavoastra,
C.Macovei

 

…astăzi blidarul

la loc de cinste pe peretele de lumină, străjuia blidarul

carne din carnea pădurii, mustind a tăcută tămâie şi-a verde,

cotropit de visare şi crăpături.

pe masa de ospeţie străjuiau cinci farfurii albe ca uitarea

menite a-ndestula zilele

iar cănile ciobite se-ascundeau, sabine nerăpite

din tăcerea lor umedă.

el, blidarul viselor şi spaimelor mele

ascundea taina lutului

smălţuit şi-mpestriţat ca însăşi viaţa

încondeiată în lutul amăgirilor noastre.


…astăzi masa

mi s-au îndestulat foile şi minţile de preaplinul vorbelor

şi bucuria m-a făcut să mă-npărtăşesc alături de alţii

aşa că am făcut strigare mare şi m-am aşezat la masă

adunând la ospăţ toate rimele şi toate cuvintele,

toate uitatele şi neînceputele

şi fiecare îşi găsea locul după rang şi străluminare

împrejur.

şi ne bucuram benchetuind.

numai că în graba mea

am uitat să invit şi tăcerea,

da, tăcerea sfioasă, cu ochii în pământ

îmbujorată şi stingheră totodată.

şi cheful era în toi:

vorbele se-nşirau sprinţare

rimele se alegeau şi se-mperecheau în văzul tuturor

iar punctele ostenite rămăseseră în suspensie

nimeni şi nimic nu părea că vrea a stăvăli veselia generală

pentru că dintre noi lipsea tocmai ea,

şăgalnica şi neasemuita tăcere

mirungerea ostenelilor

şi stavila potopirilor

 

…astăzi nimic

“nu este nimic acoperit, care nu va fi descoperit,

nimic tăinuit, care nu va fi cunoscut şi nu va veni la lumină”

ce-i Bună, ce s-a-ntâmplat?

nimic, ce să fie.

s-a cutremurat temelia timpului

şi m-au năvălit amăgirile trecutului…

aşa era ea, pentru orice nimic avea câte un răspuns pus deoparte

şi totodată, multe taine le-mbrăca cu haine de nimic

ea m-a-nvăţat cum să-mi zidesc lacrimile ca să nu dea nimic pe-afară

să las mici nimicuri să se-avânte pe aripi de lumină

şiu să-mi învălui bucuria cu aburii nimicului.

cât ăi să fi nimic din ce te-nconjură nu trebuie să te smintească

şi să te tulbure

pentru că noi toţi vom fi alături, ziduri şi zidire

aplecându-ţi talerul înfaţa Lui

şi izgonind toate grijile

toate nimicurile ce-ţi încălzesc sufletul

să le ascunzi în tainiţe

adânc în străfundul fiinţei căci numai ele

la vreme de iarnă te-or mai încălzi

ele, toate nimicurile, se strâng într-unul

te ia în braţe şi te leagănă ogoindu-te

ţine-te departe de rele

şi nu te-ncrede prea mult în lume

că-i ca pasărea de curte, scurmă-n suflet

şi ciugule tot ce mişcă şi străluce

şi nu se vor lăsa până nu vor tăbărî asupra-ţi

luându-ţi tot, lăsându-te-ntr-o mare de nimic

abia atunci baielele sufletului se vor desface

şi toate nimicurile adunate

se vor revărsa

coperind pământul.

 

 

 

autor C.Macovei

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tagged with:

Comentarii închise la …astăzi blidarul /…astăzi masa /…astăzi nimic , autor C.Macovei

