Arhiva revistei literare Faleze de piatră

Poeme de Marilena Apostu

Posted in numarul 37-38 ( noiembrie-decembrie2012) by Hopernicus on 05/12/2012

Plânsul numără crucile

În cimitir plânsul numără crucile

şi în toată casa

e un miros puternic de duminică umedă

îndurerată aştept

ultima zi din ţipătul copilului bolnav

fratele meu pictorul

îşi stinge nevoia de plecare într-o pânză

cea mai putredă poruncă

scapă singurătatea de vina tălpilor

Cerul îngenunchează sub frunte

Prea multe frunze au căzut în lipsa ta

acum îţi ascult trupul dezmierdând o toamnă

ce a învăţat să răspundă

în mii de rădăcini

versul tău se aşterne

peste piatra ce pândeşte prima ninsoare

păsările aduc cenuşa lemnului

care te-a încălzit

încă un zâmbet crapă-n oglindă

şi nici nu mai ştiu câte vieţi au trecut

de când păşesc cu ochii închişi către tine

senin

cerul îngenunchează sub frunte

Precum doi fluturi rănile noastre

Precum doi fluturi rănile noastre

s-au regăsit în vina de a fi însinguraţi

cheia a ruginit sub lacrimile reci

nu mi-am trădat niciodată umbra

şi mereu am ştiut

în câte silabe s-ar descompune mâna mea

secundele aleargă desculţe

prin ploaia de afară

undeva aproape

încă o femeie este vânată de ziduri

ţipătul ei sparge ora din sâmbure

 

autor  Marilena Apostu

Tagged with:

Comentarii închise la Poeme de Marilena Apostu

