Arhiva revistei literare Faleze de piatră

Poeme de Gelu Dragoş

Posted in numarul 37-38 ( noiembrie-decembrie2012) by Hopernicus on 05/12/2012

 

Mesaj pentru CITITOR DE PROZĂ LA 3 ANI DE ANIVERSARE
    Dragă domnule Emanuel Pope, îmi sunteţi unul dintre cei mai dragi români pe care i-am cunoscut eu vreodată. Ceea ce faceţi în cadrul Proiectului „Cititor de proză” ne onorează atât pe românii de aici din ţară cât şi pe cei din diaspora care pun  condeiul în mână după talantul şi talentul pe care-l are fiecare. Dacă vom şti să privim cu înţelepciune ceea ce faceţi dumneavoastră pentru tinerii scriitori prin acest site care deja „umblă” în picioare la cei 3 anişori ai lui, vom vedea că „Cititor de proză poate să ajungă la maturitate şi chiar la o vârstă seculară.
    Dumneavoastră domnule Pope sunteţi un om cu har şi modul românesc de simţire mă face să cred că iubiţi mai mult România decât ar trebui să o facă cei care ar putea-o face din parlamentul ţării. Faptul că m-aţi vizitat cu dr. Mihai Ganea şi eseista Virginia Paraschiv la Lucăceşti, în satul natal mă onorează şi îmi produce clipe de bucurie, dragi amintiri şi acum, la un an de la întâmplarea aceea frumoasă.
Despre persoana Emanuel Pope ar fi multe de spus şi bineînţeles lucruri şi fapte minunate. Vă caracterizează modestia, altruismul, valoarea şi sunt ferm convins că o să mergeţi cât timp o să aveţi sănătate, cititori fideli şi interesaţi, bani, cu acest proiect până la capăt. La mulţi ani „Cititor de proză!
                                                                                                      Gelu Dragoş
                                                                                                      Lucăceşti, 5 decembrie 2012

 

 

in memoriam Marin Sorescu

Asemeni lui Iona îmi spulber idei

Îmi sfâşii şi visele mele

Pământul acesta îmi pare imens

Şi simt nevoia să construiesc

Cetate de drumuri pe el.

Cetate înaltă cu turnuri de veghe

Cu una sau mai multe intrări înspre ea

Ca visele să poată da năvală-năuntru

Când sufletu-i pregătit ca şi ea!

Ce utopic respir. Îi urmez eu lui Iona?

Asemeni lui mă descompun, mă spintec şi eu.

Cetatea dispare acum şi drumurile

În vise se-opresc şi visele în drumuri lovesc,

În coşmar şi haos se transformă totul!

Iar pământul îmi pare deşert…

Etern nisip

Te mai presimt pe geana mea de sare,

un foşnet adormit în păsări iar,

etern nisip, pe mări imaginare

şi eu, argonaut imaginar.

Eu n-am corăbii, tu n-ai nici un nume,

eşti ţărmul unor mări şi vraja lor,

catargele îţi bântuie prin lume,

dar, mările n-au poartă, nici zăvor.

Un val pustiu mi te-a luat, probabil,

străin, de dorul unui alt tărâm,

de tine sunt, bolnavul incurabil

aici te-aştept, şi marea ta rămân.


Corăbii de cuvinte

Motto: „ Eu nu strivesc corola de minuni a lumii…”

(Lucian Blaga)

Corăbiile de cuvinte, încărunţind, lângă o vâslă

mut, ca o lebădă, poetul stă rezemat de umbra lunii

pe mine mă tot latră iarba şi întunericul de pâslă

iar, prin abecedarul limbii mă-nţeapă viespea raţiunii.

Când zeii ospătează vifor, la-ncrucişare de destine

flotilele de cărăbuşi, plecate să se-ngroape-n verde

mai trag o brazdă prin cuvinte, înnobilând cum se cuvine,

imperiile de cenuşă, limba rănită peste verbe.

Când poezia şi poetul devin o osie de lemn

în Lancrăm scutură cireşii, iar florile-şi usucă vlaga,

când eu mă trag cu el pe roată şi bate clopotul, e semn

că-mi va seca din ochi cerneala, la curtea dorului de Blaga.

 

autor  Gelu Dragoş

Tagged with:

Comentarii închise la Poeme de Gelu Dragoş

