Arhiva revistei literare Faleze de piatră

Cuc răguşit / N-am reuşit privire dobândită/Uşa către moarte

Posted in Poezie by Hopernicus on 20/10/2012

Cuc răguşit

 

 

Un ceas cu cuc răguşit

 

îşi dădea ochii peste cap

 

de câte ori timpul o lua înainte.

 

 

l-am pândit într-o zi

 

când năpustea afară,

 

să fim prieteni

 

i-am zis,

 

să nu mai gonească orele

 

din cutia de lemn lustruit

 

şi să le arunce în lume

 

nu avem nevoie de ele

 

cine să fie bătrân şi terminat

 

cine să moară prea devreme

 

cine prea târziu?

 

s-a uitat la mine

 

s-a uitat la arc

 

şi a început să râdă

 

ştiţi cum râde un cuc ?

 

nici eu nu am ştiut

 

şi nici nu vă pot spune

 

este aşa ca şi cum timpul

 

s-ar roti în el însuşi

 

până la început –

 

un fel de fulgi de gheaţă

 

ieşeau nestingheriţi

 

şi unde se aşezau

 

dispăreau în trecut.

 

 

un cuc răguşit

 

s-a gândit să fie liber

 

prin uşiţa de lemn

 

orele alunecă bulbucate

 

din viitor.

 

 

 

 

 

N-am reuşit privire dobândită

 

 

N-am reuşit să mă falsific

 

să meşteresc o poză, să m-ascund

 

şi totuşi printre voi să umblu

 

să-mi torn în geană o privire dobândită

 

şi sufletul să-l urc adânc în mine

 

în locul unde lumea nu are încăperi

 

n-am reuşit din glas să unduiesc simţiri

 

ce nu îmi aparţin

 

tot cum din vorbe n-am ameţit iubirea

 

cu mersul n-am străbătut cărări umile

 

m-am aplecat doar după grâu şi albăstrele

 

în urma tuturor sunt paşii mei

 

şi-n spate cerul

 

 

 

abraziv.

 

 

 

 

 

 

Uşa către moarte

 

 

Am întredeschis uşa către moarte

 

trece un vânt negru.

 

nu-i adevărat

 

niciun film al vieţii nu rulează în fugă

 

doar o presiune grea ca o apă la mari adâncimi

 

întră în gură în piept în gânduri grele –

 

nu se poate auzi are un gust sălciu –

 

se strecoară invadator cenuşiu, nemilos

 

astupă ultimul strigăt

 

şi pleacă deja fără să întoarcă privirea.

 

 

autor Gaby Schuster

 

 

 

 

Tagged with:

Comentarii închise la Cuc răguşit / N-am reuşit privire dobândită/Uşa către moarte

