Arhiva revistei literare Faleze de piatră

Dor de Eminescu / Sărut mâna, doamna mea / Iubirea vorbelor deşarte

Posted in Poezie by Hopernicus on 09/03/2012

Dor de Eminescu

 

Eminescu trece stea alunecând
Floare de lumină, umbra mea de astră
A-nflorit tăcerea clipelor plângând
Geană de-ntuneric, pasăre albastră

Veronica strânge clipele în pumni
Și le risipește ca un somn în poală
Poate tu, iubito, astăzi ai să suni
Să răsune noaptea în fereastra goală

Teiul peste bancă stă acum tăcut
Plin de veșnicia clipelor să moară
Ni-este dor de tine ca de absolut
Și te-nchid în cerul de odinioară

Pline de iubire cresc Golgote sus
Peste amintirea îngerului care
Și-a topit lumina, veșnic în apus
Înflorind cuvântul în miresme rare

Visele ușoare curg către amurg
Sângerând în inimi, înflorind fereastra
Uneori în noaptea apelor ce curg
Îți opresc icoana-nchisă-n clipa asta

Eminescu vine, Eminescu trece
Flori de tei se scutur, pașii plâng încet
Eu închid în mine, chiar de vrea să plece
Aripa-i de înger, visul de poet.

 

Sărut mâna, doamna mea

 

Sărut mâna, doamna mea
Mi-a fost dor de tine-aseară
Dorul meu nu se compară
Nici cu arderea de stea

Unii zic că dorul trece
Și rămâne doar nimicul
Te iubesc în infinitul
Care nu mai vrea să plece

Într-un univers de gânduri
Te păstrez în mine, doamnă
Pomii scuturați de toamnă
Zac pe-aleea vieții singuri

Te iubesc ca pe-o vioară
Cu emoții, nostalgie
Când scriu asta pe hârtie
Nu las sufletul să-mi moară

Ne-om vedea poate-n târziul
Îngerilor care pleacă
Va rămâne ziua seacă
Plin de umbre doar pustiul

Păsările se vor duce
În amurgul lor să doarmă
Te iubesc, frumoasă doamnă
Cu ochi mari, cu gura dulce.

 

Iubirea vorbelor deşarte

 

Iubirea vorbelor deșarte,
O calcă nopțile cu pasul,
Și-o oropseşte-n file moarte
Nisipul când își scurge ceasul.

E-o vatră-n timpuri ruinată,
Într-o cenușă fără leac
Pe care-o creangă stă uscată
Și-n toamne stele se desfac

Iubirea vorbelor uitate
Tăceri de frunze le adună,
Iluzii vii cu trupuri moarte,
Jucând în umbrele din lună.

 

autor: Ion Vanghele

http://cititordeproza.ning.com/profile/vangheleion

 

Tagged with:

Comentarii închise la Dor de Eminescu / Sărut mâna, doamna mea / Iubirea vorbelor deşarte

