Arhiva revistei literare Faleze de piatră

Vaas Nama’ari / Levasi Sicuo’ana /

Posted in Poezie by Hopernicus on 16/12/2011

Vaas Nama’ari
[Rânduri către o străină]

Dă pagini de timp înapoi.
Vreau să văd cum zâmbetul tău,
În loc să sfârşească, începe.
Fă-mi o favoare, zâmbeşte din nou.

Din infimele clipe pierdute clipind,
Oferă-mi una în dar,
Lasă-mi privirea să te reducă la o idee…
Imediat după, eşti liberă să clipeşti iar.

Ochii ţine-i departe de mine…
În oglinzile umede dansează luceferi
Ce, supăraţi, o să-mi ardă retina.
Ai milă de ochii-mi căprui, păstrează-i tu teferi.

Îngăduie părului să cadă pe umeri,
Printre fire de aur se-mprăştie praful de stele,
Din creştet la vale coboară bolta cerească.
Acolo în vârf cad şi se sting visele grele…

Când buza de sus căutând-o pe cea de jos o găseşte,
La celălat capat de lume trandafiri îşi pierd din petale,
În haosul etern ce ţine o bătaie de aripi,
M-alătur celor ce râvnesc la buzele tale.

 

Levasi Sicuo’ana

[Mergând pe gânduri…]

 

În podul palmei tale m-am urcat,

Voiam să fiu la înălţime,

Să trag în piept aer rarefiat,

Dar palma ta a fost prea mică pentru mine…
Am tras pe nas mai multe, nu doar aer şi toxine.

Natura, lumea toată am ţinut-o în pieptul meu!

Mi-au înflorit plămânii-n muguri mici cu izuri fine

Şi libelulele-au făcut din mine-un heleşteu.
Am înghiţit luna s-o pun pe cerul gurii mele,

Cuvintele ce le-am rostit apoi au fost divine.

M-au blestemat în schimb şi m-au trădat gurile rele,

N-am mai putut de-atunci s-o ţin doar pentru mine.

 

Pământul ce l-am tot călcat cu-a mea privire,

Poartă şi-acum în el urmele paşilor străbuni

Ce şi-au lasat în praf fărâma lor de nemurire,

Pentru cei ce vor alerga pe-aceiaşi paşi, doar că mai buni.
M-am înecat de-atata ori în ochii muzelor…

Doar ca s-apuc să le culeg furtuna din adâncuri,

Lăsându-mă purtat doar de parfumul rozelor,

M-am adunat la loc iar din nimicuri.
Căzând pe gânduri m-a durut cumplit,

Oasele toate mi s-au fărâmat când am atins Abisul.

Încet, încet, bobocul vieţii mi s-a ofilit…

Salvat am fost doar de sărutul ce mi-a ruinat visul.

 

Autor: KageSinner 

 

Tagged with:

Comentarii închise la Vaas Nama’ari / Levasi Sicuo’ana /

