Arhiva revistei literare Faleze de piatră

stele dulci / fără scuze / idiot în Panteonul meu

Posted in Poezie by Hopernicus on 16/12/2011

stele dulci

 

pajiști cu femei goale

biciuite

urletul pământului făcea ca ploaia să nu mai vină

nici vântul nu bătea pielea lor plină de sânge

din iarbă se ridica un abur omenesc

dureroasă era și roua

sărut mistic se așeza pe tălpile femeilor goale

și stelele păreau dulci

iar noaptea se rotea parcă după un măr

șarpele se odihnea pe țărâna restului lumii

ca pe o istorie parcă nescrisă

și-au depănat

femeile

plânsete

până când viața nu le-a mai găsit vreun rost

 

fără scuze

 

nu e o scuză că doar joia

ceasul rămâne fără timp

hoțește-mi fii jurământul deasupra sudului

sau potolește o frunză moartă

ce se plimbă prin părul meu

crezând că-i sunt toamnă

nu descriu anotimpuri

nici stări

nu umplu golul din morminte

și nici tăcerea nu știe să povestească

despre tristeți

sau despre rău

despre vinul roșu

sau despre războaie

în  simplitatea pașilor mei

calc pământul în tălpile goale

 

idiot în Panteonul meu

 

bănuiam că viața e opusul morții

pentru că regele Urukului mi-a arătat cum se împletește cerul în jurul crucii

cum pasul făcut în pământ naște o altă viață

am învățat că nemurirea rămâne un aluat proaspăt de eșec lamentabil

privind oamenii în ochi înveți ce e infernul și că Osiris e numele tău

nu renunțăm la măști

ne ține de cald patima ce strigă din hău la răni deschise

minciuna din bucuria momentului înălțător că ești mai presus de clipa trecutelor lacrimi

și probabil că fac dansul clișeului continuu

deliciul viului rămâne în coaste

sunt idiotul din Panteonul meu

sunt naivul ce-și caută viața murind

sunt pur și simplul nimicul repetat din versuri

o adiere de gol și contur de iubiri

sunt fuga blestemată și un recul al sorții

atinge cuiul morții adâncul din pământ

 

Autor: Doria Șișu Ploeșteanu 

 

Un răspuns

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hopernicus said, on 17/12/2011 at 14:10


Comentariile sunt închise.

