Arhiva revistei literare Faleze de piatră

Oprim timpul care-n noi grăbeşte / E ceru-acoperit parcă de ploaie

Posted in Poezie by Hopernicus on 16/12/2011

Peisaj la Târgu Secuiesc, artist George Spaiuc

Oprim timpul care-n noi grăbeşte

 

Oprim timpul care-n noi grăbește
Să mai istovim pe la popasuri
Când în vorbe tot se risipește
Alte încăperi și alte glasuri

Hai să fim nepăsători și tandri
Prea abandonați de soarta asta
Doi eterni aceiași copilandri
Ce-au deschis spre suflete fereastra

Mi-este dor ca de o simfonie
Să aud cum frunza cade lină
Ca o umbră plânsă, cafenie
Lepădându-și cerul de lumină

Trec prin noi tăceri incendiare
Moartele iubiri de altădată
Le închidem vorba din tipare
În a toamnelor de-acum erată.

Și-o să umplem iarăși universul
De îmbrățișări curgând fatale
De săruturi care-și plimbă versul
Pe-al tău gât și umerele goale.

 

E ceru-acoperit parcă de ploaie

 

E ceru-acoperit parcă de ploaie
Și stă uitat ca într-o așteptare
Lumina cenușie din odaie
Așază praful ei cu disperare

 

Încremeniți ca două bibelouri
Noi așteptăm ce nu se mai așteaptă
Icoane vechi, tăcutele tablouri
Tremură-n umbra de natură moartă

 

Își lasă ziua umbra ei subțire
Pe mobilă și visele din casă
Iluzia – ca fosta mea iubire
A prins păienjenișul să și-l țeasă

 

Noi nu mai suntem, am plecat departe
Ca două păsări albe despărțite
Din pumni de poezii ascunși în carte
Se-aud doar lanțurile ruginite

 

Cândva plângeam cu lacrimile tale
Te mângâiam cu vorbele deșarte
A mai rămas doar foșnetul de poale
Și semnul dintre paginile moarte

 

Aș vrea să-ntorc iar la obârșii timpul
Să ne iubim în lumea ta polară
Dar mă sfâșie sus pe cruce ghimpul
Iubirilor pierdute-odinioară

 

Dorință-mi fii și-n noapte mi te-ntoarce
Dă-mi înapoi necenzurat sărutul
Și umbra ta de carne voi reface
Îmbrățișând în tine absolutul

 

Iubita mea, din cerul tău coboară
În veșnicul amurg cu flori de sânge
În care fluturi albi – dorințe zboară
Și îngerul în somnul lui te plânge.

 

Autor: vanghele ion

 

 

Tagged with: ,

Comentarii închise la Oprim timpul care-n noi grăbeşte / E ceru-acoperit parcă de ploaie

