Arhiva revistei literare Faleze de piatră

Lege și praf

Posted in Poezie by Hopernicus on 16/12/2011


De ce aș avea urme de praf pe mine?
Aștrii oarecare trecuți din când în cînd
desculți prin osul meu
sfărâmându-se și sfărâmându-mă..
Am urme de ninsori în păr
ca și cum.. m-a nins din interior
gândul, nesomnul, ora rotundă.
Acea mașină funcționează ca unsă în cer,
deși nu are aer și nici apă,
însă aici.. aici deloc!
Aici se poticnește tot timpul, se strică,
se blochează,
aici nu vrea să ruleze după legile normale, euclidiene.
Ce-i trist?.. Încă nu am reușit să găsesc alte legi
cărora toate rotițele să li se supună,
deși probabil e mai simplu decât aș putea să îmi imaginez
această supunere unei legi străine
decât celei cunoscute,
această alunecare prin irațional și nefiresc
a unui corp sau gând ce se găsește mai bine servit,
precum îndrăgostitul legii iubirii,
unei altfel de legi guvernatoare.
De ce aș avea urme de praf pe mine?
Aștrii nu trec prin osul meu,
osul meu trece prin osul meu!

 

Autor: Mihai Paun

 

Tagged with:

Un răspuns

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hopernicus said, on 17/12/2011 at 14:04


Comentariile sunt închise.

