Arhiva revistei literare Faleze de piatră

De secetă pământul îşi înghiţise munţii / anti-eu

Posted in Poezie by Hopernicus on 16/12/2011

De secetă pământul îşi înghiţise munţii

 

am vrut pentru tine să plouă,

mă căţăram pe ape…

– ai grijă, strigai,
când eu curgeam înalt, pe ploi
ce se spărgeau în mii de pietre.
şi le priveam.
şi le priveam
cum şiroiau în părul tău.
din gene îţi cădeau nisipuri
peste sărut.
– să nu răceşti, ţi-am zis,
de-atâtea stânci.
dar trebuia să plouă peste noi
cu munţi, ca să vedem ce mare-i cerul,
apoi s-adormi ca un copil cu aripi.
şi te priveam cum zbori.
şi te priveam

din gura-nchisă a pământului.

 

anti-eu

 

Cine ştie dacă nu cumva
şobolanul acela
de la fereastră,
nu ar fi vrut nicicum
să-mi stingă ziua,
să-mi întoarcă din drum răsăritul,
ci poate aşa cum anti-eu mă întreb deseori
de ce nu am o gaură-n pământ
departe de oameni, şobolanul acela
poate-ar fi trecut
prin sticlă doar ca să se trezească
în mizeria mea
şi să privescă
răsăritul chiar dacă uneori,
anti-eu, curios, aş fi apărut
în zori
la fereastră!

 

Autor: Cristi Iordache 

 

 

Tagged with:

Comentarii închise la De secetă pământul îşi înghiţise munţii / anti-eu

