Arhiva revistei literare Faleze de piatră

Meditaţie la malul mării

Posted in Proză, Proză scurtă by Hopernicus on 08/11/2011

În zilele de vară, pe înserat, îmi îndrept paşii spre ţărmul mării către o stâncă ascunsă de ochii indiscreţi. Ea are forma căuşului palmei şi te simţi la adăpost fiind ferit de orice situaţie neprevăzută. În zilele cu furtună, valurile au depus iarbă de mare în adâncitura stâncii unde s-a format un  loc comod  pentru relaxare. Aşezată în căuşul ocrotitor, palma lui  Dumnezeu, cum îi zic eu, privesc,  minute în şir,  întinderea nesfârşită a mării, zborul pescăruşilor, jocul delfinilor în larg şi mersul norilor pe cer,   care iau forme ciudate, copleşindu-mă cu figurile ce par a fi create de mâna unui sculptor nevăzut.

Fiind pe înserate, soarele se retrage spre asfinţit, obosit de hoinăreala  de peste zi. Înainte de a-şi închide pleoapa obosită şi  a-şi sprijini tâmpla pe umărul unui nor, cerul capătă o culoare nefirească, trandafirie,  ca o linie de demarcaţie la orizontul asfinţitului.
Se aude clipocitul valurilor şi, din când în când, strigătul speriat al câte unui pescăruş întârziat.

E clipa de graţie! Taina amurgului pe care o împărtăşesc cu stânca, cu marea, cu pescăruşii şi cu marinarii de pe vapoarele aflate în larg. Mă las în voia visării şi simt cum briza mării îmi mângâie chipul îngânându-mi cântece  ciudate,  aduse,   pe aripa vântului şi a pescăruşilor,  de pe tărâmuri îndepărtate, purtând în clepsidra versurilor aromele exotice ale acelor ţinuturi. Devin fluidă ca argintul viu şi mă preling de pe stâncă în valurile ce clipocesc la baza ei, înfrăţindu-mă cu ele. Încerc să deprind muzica lor şi taina croşetării dantelei  ce  îmbracă piciorul stâncii, să le descifrez  dansul   tainic când se contopesc cu ţărmul şi,  să învăţ topirea în Infinit precum cristalul de sare în apa mării…

 

Bărci la Balcik, artist George Spaiuc

Sunt  atât de translucidă…  încât mă contopesc  cu respiraţia întinderii albastre şi devin vuiet de valuri, dans tainic şi hieroglifa mării,  indescifrabilă oamenilor… pierzându-mă printre miile de vietăţi ce trăiesc în ocean…

 

autor Floarea Cărbune (Flora) 

Comentarii închise la Meditaţie la malul mării

