Arhiva revistei literare Faleze de piatră

Monologul lui tata pe skype / aici, jos

Posted in Uncategorized by Hopernicus on 12/08/2011


 

Monologul lui tata pe skype

Eu mâine-poimâine
voi pune mâinile pe piept
şi voi muri
cu inima împăcată,
iar tu nu vei avea linişte
nici în mormânt,
te vor săpa cârtiţele
de prieteni şi sub pământ.
Viaţa-i o luptă
ce trebuie dusă zi de zi
pân-la capăt de noapte,
pân-la ultima picătură
de singurătate,
fă mâinile roată, băiete,
şi ţine pieptul hărbujel,
mergi înainte,
fără să-ţi rostogoleşti
ochii prin lături,
nu te uita-n gura lumii,
priveşte-n tine mai bine,
să vezi
despre ce tace sângele tău
în pustiu;
lasă poezia
şi caută-ţi pe cineva
alături de care
s-alcătuieşti
din două umbre-mpreunate
trupul unui drum
nicodată de alţii
în picioare călcat;
lasă fumatul, dragul tatei,
şi găseşte-ţi pe cineva,
c-ai să faci rac la plămâni
ori piatră la inimă
şi-ai să te prăpădeşti de tânăr;
singurătatea e-o boală,
mai rea decât cancerul,
e cancerul inimii
şi aşa va rămâne
pururi şi-n vecii vecilor amin.

 

aici, jos

hai până jos
aici unde eu stau întins
aici unde urechile mi se ating de piatră
şi aud tăcerea tuturor paşilor

stau confortabil
sunt jumătate pământ jumătate cer
acopăr cu spatele flori ce nu vor mai zări primăvara
din mâini presar trigonometrii subtile
iar de jur împrejurul meu
filosofiile trăiesc şi mor
neînsemnat

aşa că hai până jos
nu-ţi mai aduce aminte nimic din mine
uită-mă prin nuferi albi
doar aşază-te
şi-ascultă cum sună iarna şi vara laolaltă
într-o secundă fără ecou

trăieşte-mi o altă viaţă

aici, jos,
eu dorm somnul umbrelor
şi tresar doar când ploaia îmi explodează pe sprâncene

trăieşte-mi o altă viaţă

 

autor Eugen Iulian Bot

http://cititordeproza.ning.com/profile/BotEugenIulian

Comentarii închise la Monologul lui tata pe skype / aici, jos

