Arhiva revistei literare Faleze de piatră

ehei / primăvara în mine / pa

Posted in Poezie by Hopernicus on 12/08/2011


 

ehei

tată,
îmi iau casa-n barcă
şi plec să le-arăt şi altora
cum m-ai învăţat să tac

că de pescuit nu prea mi-a ieşit mie
voi prinde-n undiţa mea doar speranţe
şi simţăminte frumoase
cum mi-ai spus în seara aia la râu

bianca, eşti ca iona, pescar nepriceput
dar poţi deveni colecţionar de frumuseţe
acum, alegerea-i a ta, în ce vei vrea să excelezi

parcă acum îmi dau seama că erai înţelept, tată

 

primăvara în mine

În fiecare vis ce-l ai despre mine
totu-i crud.
Până şi carnea mi-e crudă şi tare,
îţi place să-mi muşti coapsele,
să te îmbeţi cu mirosul meu de Floarea Paştelui,
să-mi mângâi tălpile aspre şi uşor curbe,
să îţi uiţi mâinile în părul meu
de-o nuanţă asemănătoare cu natura.
Primăvara părul îmi înverzeşte,
frunze îmi rămân impregnate pe retină
şi în jurul nostru ninge cu flori de cireş,
uite, una nu mi-a fugit de pe ureche,
nu o lua, las-o şi mai spune-mi despre zilele
în care aplicam legea lui unu…

 

pa

 

m-am săturat să-mi iei juma’ din canapea
să nu-mi trânteşti un „mulţumesc” când îţi
aduc o bere,
să nu mă iei în braţe dimineaţa
m-am săturat de meciurile tale
în care eu ţin cu cine câştigă
şi îi înjur că scuipă terenul

m-am săturat de tine
fiindcă nu te uiţi la dirty dancing
şi nu plângi la pay it forward
fiindcă nu duci gunoiul
nu dai whiskas mâţei

stai tolănit, cu laptopu’-n braţe
şi te prefaci că mă asculţi

ştii ce, băiete? ia-ţi catrafusele şi
fă paşi spre hol,
de azi schimbăm placa,
Dean Martin să fie, nu Marduk.

– ia-ţi o femeie! îmi strigi din prag
rânjesc trântind uşa.

 

autor Bianca Dobrescu

http://cititordeproza.ning.com/profile/BiancaDobrescu

Tagged with:

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Petru Fagaras said, on 19/08/2011 at 6:15

    Felicitari!


Comentariile sunt închise.

