Arhiva revistei literare Faleze de piatră

Dedicaţie pe manuscrisul inimii

Posted in Poezie by Hopernicus on 12/08/2011


Cântă! mi-a zis mama
în timp ce-mi ţesea copilăria
într-un lan cu izvoare.
Împleteşte frunze
până ce umbra nucului
va îmbrăca fereastra în verde,
eu culeg un ciorchine oarecare
din pânza de păianjen!

Nu ştiam că aduna deniile
pe acoperişul casei
pentru a le număra în zodia singurătăţii
ce va fi devenit muzeu
în haina de-acum;
se răsucea iederă
botezată la flacăra credinţei
înfăşurată într-un murmur continuu
şi nu isprăvea să prindă jarul
dintr-un stup de gânduri
şi griji.

Apoi m-a învăţat descântecul
pe trepte de culori,
să pot opri fulgerul din cerul deznădejdii,
să mă cert cu vulturii
care-mi tulbură apa din ochi
în zi de sărbătoare
şi să-mi aflu adevăratul peron
într-un pisc alb.

Învăţasem să scriu,
poate mai mult decât scria vântul
adresele codrilor
dar mai puţin decât un pustnic
pe versanţii cugetului,
aşadar, am inventat un manuscris
al inimii
şi i l-am dedicat,
cu iubire.

Nu s-a vestejit niciodată.
S-a crucificat în umbra nucului
ce ignora liniştea,
în vasul cu flori de piatră
şi-n casa cu glas pierdut
printre scântei căzătoare.

 

autor Gina Zaharia

http://cititordeproza.ning.com/profile/GinaZaharia

Tagged with:

Comentarii închise la Dedicaţie pe manuscrisul inimii

