Arhiva revistei literare Faleze de piatră

aproape omucidere / Nud / priveghi

Posted in Poezie by Hopernicus on 12/08/2011


 

aproape omucidere

doar inima mi-a rămas mică
mică
cât bobul de rouă
cât ochiul de corb
implozie a trecutului
pe retina mea
cuvintele flutură
viaţa
de-a josul în sus
numele tău ca un dumicat
prea mare sufocă
speranţa mea
anorexică iubirea
de sânii tăi s-a lipit
o inimă nouă decapotabilă
şi parcă n-ar fi fost de ajuns
m-ai îmbrâncit fericită
sub literele
celui mai flegmatic
adio
o batistă
sau un sărut busolă
să-mi fi lăsat

inima mi-a rămas mică
mică
monopost
pe circuitul singurătăţii

 

de câte ori voi muri viaţa va începe cu tine

ai fost o himeră lungă
subţire
un fum de marihuana
în dimineţi sinucigaşe
ai crescut în mine copac
cu rădăcini de cer înflorit
şi nu mi-ai lăsat nici 1cm cub
de mine
ca şi cum n-aş fi
sau tocmai de aceea
izoldăpenelopăelectră
pe retina mea 7 D
mireasă în fiecare septembrie ruginit
tu nici nu ştii
că în fiecare seară
urc pe scăunel
să-ţi aprind visele
că dincolo de tine
viaţa ţine deschisă o fereastră
unde zâmbetul tău bigbang
e sculptat pe catapeteasmă

matroska iubirii

 

Nud

dar tu erai goală
şi cuvintele ţi se scurgeau
pe bărbie
pe sâni
aproape nemestecate

erai goală
şi lumea se îmbulzea
să te umple
ca şi cum n-ai fi fost
sau poate tocmai de aceea

iar lacrimile ţi se învârteau
în jurul capului
ca un nimb sfidător

erai goală în mijlocul
celor plini de ei
ca o păpuşă
ca o lună
ca un pahar
şi sufletul tău gol
îmi sorbea
toate sentimentele
îngrămădindu-le aşa la un loc
ca într-o gaură neagră

aş fi putut muri
dar tu erai goală
pe piedestalul ochiului meu de sticlă

 

priveghi

cuvinte leg noaptea
să le alung dimineaţa
stupid doar
în curtea mea plouă
cu tine cineva
îmi bate în inimă canţonete
ascult şi mă legăn
pe visurile tale despuiate
înnod vorbe dulci de
blestem să te pot dezlega
fără pleoape ochii tăi
închid ferestrele timpul
eternitatea mă pândeşte
din colţul buzelor
surâsul tău spart
de singurătate nu voi răbda
niciodată n-am ştiut
să atârn de-o cravată
fă-mi loc în liniştea ta

 

autor Adrian Paparuz

http://cititordeproza.ning.com/profile/paparuzadrian

Tagged with:

Comentarii închise la aproape omucidere / Nud / priveghi

