Arhiva revistei literare Faleze de piatră

Joc / Geneza / Clepsidra ascunsă după bonsai

Posted in Poezie by Hopernicus on 21/07/2011
Joc
mă găsesc mereu în braţele tale
cu carnea-ţi fragedă sub unghii
trecând peste ochiuri de lumină
dintr-un univers într-altul
fântâni cu apă dulce
rezemându-mi coatele
pe spinarea pământului
caut să mă nasc încă o dată
în aceeaşi grădină
cu acelaşi măr voi şopti
păcatul când zorii mă vor rupe
din fiinţa ta credulă
suntem ca doi beţivi
păcăliţi de tăria primului pahar
Geneza
m-a văzut în valurile reci
tulburat de grijile mele
a luat în palme rodul gândurilor
şi m-a remodelat
aveam riduri adânci
ca un străjer la porţile vieţii
ochii ascunşi în ţărâna cuvintelor
făceau des compromisuri
degetele au început să înmugurească
printre spinii zilelor caniculare
înţelepciunea Lui mă trezea la viaţă
Tatăl îşi învaţă pruncii
cum să pună sabia în teacă
cerc de lumină
Clepsidra ascunsă după bonsai
 
ca un maharajah îngândurat
îmi trasez hărţi pe pământul făgaduinţei
clinchetul bijuteriilor scumpe
mă nelinişteşte
în casă toţi servitorii mă strigă Ali
iubita poarta un sari albastru şi voal transparent pe buze
când am paloş când sunt o felină
şi mă gândesc la nopţile cu lună din patria mea
privesc absent în grădină
bonsaiul a înmugurit
unde am văzut prima dată răsăritul
autor Any Dragoianu
http://cititordeproza.ning.com/profile/AnyDragoianu
Tagged with:

Comentarii închise la Joc / Geneza / Clepsidra ascunsă după bonsai

