Arhiva revistei literare Faleze de piatră

Ruleta rusească

Posted in Uncategorized by Hopernicus on 04/06/2011

Stăteam la masa din sufragerie, cu 3 beri japoneze Sapporo, la sticlă. Lângă ele, în dreapta, se afla revolverul cu 8 gloanţe. Desfac a doua sticlă de bere, trag două gâturi din el şi duc pistolul la tâmplă. Bang! apăs pe trăgaci şi nimic….
Am scăpat, de data aceasta. Dau drumul la televizor, era un film de acţiune cu Bruce Willis. Interesant , zic eu şi dau sonorul mai tare. Privesc pe geamul camerei, afară începu să plouă din ce în ce mai tare. Mai sorb cu sete din berea desfăcută şi duc din nou pistolul la tâmplă. Bang! şi nimic. “Ok, sunt aproape” , îmi zic şi-l aşez uşor pe masă…..
Privesc prin cameră, motănelul dormea, ce-i pasă, apa din bol era proaspătă, nisip schimbat şi plicul nou, turnat în farfurioară. “Eşti băiat de milioane”, zic eu, zimbandu-i. Tomitza, parcă auzindu-mă, se întoarce pe partea cealaltă.
Trag pe gât şi ultima înghiţitură din cea de-a doua sticlă, aşez pistolul şi trag, bang!…………. Iar nimic. “La naiba, 3 din 8 şi degeaba.” Trebuie să facem ceva……… Ridic pistolul la nivelul ochilor şi observ că următorul locaş din încărcător e cel cu glonţul. “Nu-i corect aşa”, zic eu şi-l mai învârt cu forţa.
Îl aşez cu grijă pe masă, desfac a treia sticlă de Saporro şi privesc la ceasul de pe perete. Arăta 04:56. Acuşica trebuie să vină nevastă de la serviciu, era în tura de noapte la spital. Trag două-trei guri din berea care deja se încălzise, duc pistolul la tâmplă si trag, bang ! Mă trezesc deasupra mesei, eram ca o fantomă, că o adiere de vânt, şi de aici de sus, puteam observa scenă mai bine: Tomitza alerga spre “mine” să vadă ce s-a întâmplat, zgomotul puternic produs de pistol, îl trezi. “Eu” eram aşezat cu capul pe masă, cu creierii împrăştiaţi peste tot, sticlele erau pătate de bucăţele proaspete, aburinde, iar sângele se scurgea de pe masă, pe lângă piciorul din dreapta “mea”.
Aud ceasul sunând, deschid ochii şi-l privesc, arata 05:00. Mamă, trbuie să mă trezesc, apare curând soţia şi am atâta treabă de făcut. Mă ridic din pat şi ameţind brusc, mă prăbuşesc peste el. Privesc oglinda de pe tavan, arătăm “altfel”, eram “întreg”. Să fi fost doar un vis ? Mă ridic uşor, arunc o privire spre Tomitza, era la locul său, privesc atunci masa din sufragerie, observ 3 sticele goale de bere japoneză Sapporo. “Hmm, ciudat”, îmi zic eu. Trebuie să fac ceva să-mi revin. Mă îndrept spre masă, iau cele 3 sticle goale, alerg spre frigiderul din bucătărie, deschid uşa şi scot afară restul de 6 sticle, mă îndrept spre geam şi le arunc direct în râul care trecea pe lângă vila noastră.
Mamă, strig eu în gura mare, de obicei, visele de vineri dimineaţa se îndeplinesc în 3 zile. Ducă-se pe pustii, îmi zic în gând, fac de 3 ori semnul crucii şi trag o fugă în baie să fac rapid un duş.
În timp ce eram sub duş, soţia intra în casă, aşeză pe masă un pachet format din 6 sticle de bere Sapporo, şi spuse cu glas tare:
– Iubitule, ţi-am adus berea preferată, spuse ea, intrând în dormitor pentru a se schimba.
– La naiba, nici acum nu scap de …, şi alunec sub duş, călcând pe săpun…..

 

autor Chiriac Vasile-Florin

http://cititordeproza.ning.com/profile/ChiriacVasileFlorin

Comentarii închise la Ruleta rusească

