Arhiva revistei literare Faleze de piatră

cauţiunea/purificare/te aştept în oraşul adormit printre muşcate

Posted in Uncategorized by Hopernicus on 01/06/2011

cauţiunea

 

auzisem că ura a confiscat iubirea

portăreii au pus-o în lanţuri

în închisoarea datornicilor

i-au citit capetele de acuzare

evaziune fiscală

se dăruise fără bani

oricui o primise în casă

ca o femeie a cărei lumină

te străbate şi nu-ţi cere plată

 

rătăceam în pielea

unor soţi părăsiţi aveau ochii roşi de păianjeni

ţeseau o pânză apocaliptică

între sufletele uscate  un pământ

pe care n-a mai plouat de la facerea lumii

 

un înger răzvrătit ciuruia venele  nopţilor

injecta cu seringa un drog puternic

se transformau orele în vipere

am ajuns să stăm în eclipsă

întrebam unde este Dumnezeu

 

am primit apoi un mesaj în temniţă

îmi scria chiar pe inimă

de pe Golgota

îmi spunea că s-a plătit cauţiunea

pentru partea mea de iubire

 

 

purificare

 

se rostogoleau cuvintele

lunecau pe pietre în vâltoare

 

tăcerea din adânc le netezea

se făceau mai albe

străluceau în lumină

ca ochiul îmbrăţişat

în lacrimă

 

Portret, artist Natalie Schor

 

te aştept în oraşul adormit printre muşcate

 

 

 

mai ţii minte oraşul nostru

cu străzi înguste şi case albe

părea adormit printre muşcate

sub fereastra prin care îmi deschid

amintirile ochii spre tine

 

aud şi azi tocurile subţiri

rănind asfaltul în cadenţă

ţi-ai pus flecuri din ace de ceasornic

ca să poţi trece prin linia

ce mă desparte în două aşteptări

 

de atunci multe ploi

şi-au luat zborul de pe acoperişuri

 

au spălat umbrele ce s-au albit

acum alergă pe cărările din noi

ne caută urmele pe pietre

 

dar stăm cuminţi

două borne kilometrice

înfipte la capetele lumii

când în partea mea se întunecă

la capătul tău

cântă cocoşul de dimineaţă

 

autor Ioan Barb

http://cititordeproza.ning.com/profile/IoanBarb

Comentarii închise la cauţiunea/purificare/te aştept în oraşul adormit printre muşcate

